Se rendre au contenu

Verkoopsvoorwaarden !

- De offerte is aanpasbaar wanneer er een wijziging is van bv: keuze van materialen, afmetingen of bijkomende opdrachten dan diegene die vermeld staan op de offerte.

- Het ter beschikking stellen van prijslijsten of technische gegevens geschiedt enkel bij wijze van inlichting en brengt geen verbintenissen tussen partijen.

- De datum van leveren of plaatsing is enkel ten titel van inlichting, maar niet bindend in onze overeenkomst. Er kan geen schadevergoeding geëist worden wegens laattijdige levering of plaatsing. De goederen kunnen niet geweigerd worden door de klant bij aflevering op latere datum dan deze die opgegeven werd.

- Bij eventuele plaatsing van rolluiken moeten de rolluikbladjes door de klant ingekapt en geplaatst worden. Zo niet zal dit afzonderlijk aangerekend worden. ( enkel van toepassing bij nieuwbouw )

- Gevolgschade: de aannemer is niet verantwoordelijk voor de aangebrachte schade veroorzaakt tijdens de plaatsing of uitbreken van het buitenschrijnwerk.

Herstellingen van de gevolgschade worden aangerekend in regie. Opkitten met siliconen kan tot max 1cm indien de spatie groter is als 1 cm word dit aangerekend in regie voor hit of voegwerken.

Indien spatie tussen binnenmuur en raam >=10cm is, dient er afgewerkt teworden met MDF. Ingeval van MDF afwerking en spatie tussen binnenmuur en raam >=10cm dient er een meerkost voorzien

te worden van 7,5euro/m afwerking.

- Bestelde goederen worden nooit terug genomen of omgeruild.

- De koper ontslaat de verkoper van iedere verantwoordelijkheid aangaande inbreuken op de wetgeving inzake stedenbouw.

- De koper is verantwoordelijk voor de mededelingen die noodzakelijk zijn voor een juiste facturatie, zo          o.m. voor wat betreft de juiste toepassing van de BTW.

- Voor elke structurele wijziging aan de offerte na verkoop, zoals wijzigingen in kleur, trekker, model deur, etc... wordt een administratieve kost aangerekend van 50 euro. 

- Verbreking van de overeenkomst : Bij verbreking van de overeenkomst door de koper zal deze ons dienen schadeloos te stellen voor al onze uitgaven, al onze arbeid en alles wat wij bij de overeenkomst hadden kunnen winnen. Indien de overeenkomst door de koper éénzijdig algeheel of deels verbroken of geannuleerd wordt zal de koper, de verkoper integraal schadeloos moeten stellen. Wanneer de verbreking en/of annulering door de koper  gebeurd na het ondertekenen van de offerte, bedraagt de schadevergoeding 30% van de koopsom exclusief BTW. De integrale koopsom is verschuldigd door de koper wanneer hij de overeenkomst annuleert of verbreekt en de goederen in productie werden genomen.

- Een gedeeltelijke levering en/ of plaatsing en/ of beschadiging kan aanleiding geven tot een gedeeltelijke facturatie. ( een bedrag dat wij zelf bepalen !! ) Deze facturen zijn dus alleszins volledig betaalbaar op de vervaldag onafgezien de verdere uitvoering van de overeenkomst. 

Weigering : De weigering om een gedeeltelijk uitgevoerd werk te betalen geeft ons onmiddellijk het recht om de volledige betaling van de nog verschuldigde sommen te eisen, de in uitvoering zijnde werken te stoppen en de eventueel andere overeenkomsten met de schuldenaar te weigeren of uit te stellen tot na de betaling, zonder dat de schuldenaar recht zal hebben op enige schadevergoeding. 

- Risico en eigendomsoverdracht : a. ) De koper draagt het risico van de bestelde goederen van op het ogenblik van de plaatsing. De koper is gehouden de staat van de goederen te verifiëren bij hun aankomst.   b.) Alle goederen welke niet volledig betaald zijn, blijven in hun totaliteit, voor rekening en risico van de koper, onze volledige eigendom bij afwijking van art. 1583 BW; eventueel betaalde voorschotten dienen dan als vergoeding voor kosten en winstderving

- Opmerkingen op de facturatie kunnen enkel geldig gebeuren middels een aangetekend schrijven aan het adres van onze maatschappelijke zetel en dit ten uiterste binnen de 8 dagen na facturatiedatum.

- Betalingsvoorwaarden voor B2B (Business): Ingeval van niet betaling van onze facturen op de vervaldag zijn er van rechtswege en zonder dat een ingebrekestelling vereist is intresten aan 12% en een schadevergoeding van 10% met een minimum van 100 euro per factuur verschuldigd evenals de administratiekosten van 50 euro.

- Betalingsvoorwaarden voor B2C ( consument): Indien de Opdrachtgever een "consument" is in de zin van artikel I 1, 2° van het Wetboek van Economisch Recht, zijn de facturen betaalbaar binnen 15 kalenderdagen na verzending. Gebeurt dit niet, dan zal door de Aannemer een eerste kosteloze herinnering aan de Opdrachtgever worden verstuurd. Als de betaling niet plaatsvindt binnen 14 kalenderdagen vanaf ofwel de 3de werkdag na het verzenden van voormelde eerste kosteloze herinnering, ofwel de kalenderdag volgende op de datum van de herinnering verzonden via elektronische weg, worden de onbetaalde bedragen verhoogd met: Een verwijlsinterest conform de in de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties bepaalde interestvoet, berekend naar rato van het aantal dagen betalingsachterstand vanaf de kalenderdag die volgt op de datum van verzending van voormelde kosteloze herinnering aan de consument ; alsook een forfaitaire vergoeding die gelijk is aan: Voor elke schuld tot en met 150 euro: 20 euro; *Voor elke schuld tussen 150,01 euro en 500 euro: 30 euro vermeerderd met 10 % van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen 150,01 en 500 euro; *Voor elke schuld boven 500 euro: 65 euro vermeerderd met 5% van het verschuldigd bedrag op de schijf boven 500 euro met een maximum van 2.000 euro. *Voor professionele klanten maakt het niet betalen van één factuur op de vervaldag, automatisch alle openstaande facturen opeisbaar, ongeacht hun vervaldag.

-Voor het bekomen van een minnelijke schikking worden geschillen voorafgaandelijk aan de procedure behandeld via een technische arbitrage en bemiddeling door het juridische kantoor Euromed & Partners BV met maatschappelijke zetel te 8200 Brugge, Koning Albert 1-Laan 165. info@euro-arbitrage.be -Ingeval van betwisting zijn enkel bevoegd ratione loci, de rechtbanken en vredegerechten van onze zetel tenzij wij de rechtbanken bevoegd in overeenstemming met artikel 624 Ger. W. verkiezen. De medecontractant kan ons uitsluitend dagvaarden voor de voormelde rechtbanken en vredegerechten. De Belgische wet is van toepassing.

- Wij danken u voor het gestelde vertrouwen en hopen uw bestelling te mogen ontvangen. Indien u op basis van deze offerte wenst te bestellen? Dan volstaat het dat u deze offerte voor akkoord ondertekend en aan ons terug bezorgt. Controleer steeds of het aantal ramen en gebruikte beglazing en andere materialen aan uw vraag beantwoorden.

- Als koper zie ik volledig af van de nieuwe STS38- norm NBN S23-002 inzake veiligheidsbeglazing en neem alle verantwoordelijkheid op mezelf. Voor de inhoud van deze norm of de verduidelijking ervan mag u ons steeds contacteren.

- De klant ontslaat de aannemer van alle verantwoordelijkheid indien de opgegeven afmetingen niet overeenstemmen met de werkelijke afmetingen ( ramen/ deuren die nog gemetst moeten worden ) en de klant neemt alle kosten ten zijne lasten die hieruit kunnen voortvloeien.

- Wij zijn niet verantwoordelijk voor beschadigingen, indien de klant alles zelf niet voldoende heeft afgedekt !!!!

- Btw-tarief: Bij gebrek aan schriftelijke betwisting binnen een termijn van één maand vanaf de ontvangst van de factuur, wordt de klant geacht te erkennen dat (1) de werken worden verricht aan een woning waarvan de eerste ingebruikneming heeft plaatsgevonden in een kalenderjaar dat ten minste tien jaar voorafgaat aan de datum van de eerste factuur met betrekking tot die werken, (2) de woning, na uitvoering van die werken, uitsluitend of hoofdzakelijk als privéwoning wordt gebruikt en (3) de werken worden verstrekt en gefactureerd aan een eindverbruiker. Wanneer minstens één van die voorwaarden niet is voldaan, zal het normale btw-tarief van 21% van toepassing zijn en is de afnemer ten aanzien van die voorwaarden aansprakelijk voor de betaling van de verschuldigde belasting, interesten en geldboeten.

Einde der werken dient de klant aanwezig te zijn indien niet word de werf als opgeleverd beschouwd. Extra opmerkingen kunnen opgenomen worden na oplevering mits administratieve kost van 75euro.  

 

PRIJSHERZIENING:

Onze prijzen zijn in belangrijke mate afhankelijk van de fluctuaties van de grondstofprijzen.

Bij stijgingen van de grondstofprijzen welke meer dan 2% bedragen, behouden wij het recht

om ten belope van maximum 80% van de totale prijs, het deel van de prijs dat deze

materialen/grondstoffen vertegenwoordigt, te verhogen met de procentuele verhoogde

aankoopprijs.

LEVERING & PLAATSING:

Diverse fabrikanten hebben vertraging opgelopen in hun leveringstermijnen, te wijten aan de

corona pandemie. Hieraan kunnen wij, als leverancier niets veranderen en dienen wij ons,

ondanks onze beloftes, voor deze vertragingen te verontschuldigen.

MEERWERKEN:

Alle bijkomende werken worden afgerekend in regie en worden afzonderlijk aangerekend.

Betalingsvoorwaarden :

30 % voorschot bij ondertekening offerte

60 % bij aanvangwerken

10 % bij het einde van de werken

Gelezen en Goedgekeurd, Handtekening klant.